Borgsom

In veel landen is een borgsom gebruikelijk. De hoogte van de borgsom is afhankelijk van het type appartement of vakantiehuisje. Bij jongeren komt het voor dat er een hogere borgsom betaald moet worden of dat de borg tijdens het verblijf verhoogd wordt. Als u weigert de borg of de tussentijdse borgverhoging te betalen dan dit leiden tot een gedwongen vertrek uit de accommodatie. De borg geldt als garantie voor eventuele schade aan de accommodatie of de inhoud hiervan. De borg krijgt u weer terug na controle van uw accommodatie. De afhandeling van de borg is een zaak tussen u en de accommodatieverschaffer. 

Linnengoed

Voor beddengoed en handdoeken kan lokaal een kleine toeslag per persoon per dag in rekening gebracht worden.

Schoonmaak

Bij hotels wordt er over het algemeen dagelijks schoongemaakt. In 2* en 3* hotels kan de frequentie lager liggen. Bij appartementen wordt over het algemeen 2 keer per week schoongemaakt. De normen op het gebied van schoonmaak kunnen in het buitenland anders zijn dan u gewend bent in Nederland. Afhankelijk van de geboekte accommodatie wordt het bedlinnen 1 tot 2 keer per week verschoond.  Als het bedlinnen maar één keer per week verschoond wordt, gebeurt dit aan het einde van een week. Als u dus één week in uw accommodatie verblijft, wordt het bedlinnen gedurende de week niet verschoond. In de 2* en 3* hotels en in de appartementen wordt over het algemeen 1 keer per week het bedlinnen verschoond. Handdoeken worden meestal twee- tot driemaal per week verschoond.

Eindschoonmaak

De eindschoonmaak is niet altijd inclusief. Hier kunnen ter plaatse dus extra kosten voor berekend worden.