Verlies of beschadiging van uw bagage moet direct en voor het verlaten van de douane aan de luchtvaartmaatschappij worden gemeld waar u een schriftelijke bevestiging (Property Irregularity Report) ontvangt. Zonder dit rapport / verslag is de luchtvaartmaatschappij niet aansprakelijk. Verloren bagage of schademeldingen kunnen helaas lang duren. Als u een reisverzekering heeft, kunt u via uw verzekering soms ook een vergoeding krijgen.

Bij Ryanair, Easyjet en Wizzair is het verplicht om vooraf online in te checken. Online inchecken is kosteloos. Inchecken op de luchthaven is mogelijk bij deze luchtvaartmaatschappijen maar hiervoor worden hoge kosten berekend.

Handbagage is binnen de regels van  meeste luchtvaartmaatschappijn inclusief.

De vluchttijden staan op uw persoonlijke reispagina van My Booking. Deze tijden zijn echter onder voorbehoud van wijzigingen. U moet zelf uw vluchtgegevens controleren op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.  Kijk hier voor een overzicht van de meest gangbare luchtvaartmaatschappijen en de voor u relevante pagina’s.

Maaltijden en drankjes zijn niet bij de meeste vluchten niet inbegrepen. Het cabinepersoneel komt langs met een assortiment aan drankjes, warme en koude snacks/maaltijden. Datgene wat u aan boord bestelt, betaalt u direct aan het cabinepersoneel.

Reizen van Floow Travel zijn standaard zonder ruimbagage, tenzij anders aangegeven op uw persoonlijke reispagina van My Booking. Wilt u ruimbagage meenemen dan kunt u dit zelf bijboeken via de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.  Voor het bijboeken van bagage worden door de luchtvaartmaatschappij extra kosten in rekening gebracht. Vooraf bagage bijboeken is altijd goedkoper dan dit pas op de luchthaven te doen. Online inchecken is niet bij elke luchtvaartmaatschappij verplicht.

U moet u uw vluchtgegevens controleren op de website van de uw luchtvaartmaatschappij. Dit kunt u doen via het reserveringsnummer op uw persoonlijke reispagina van My Booking.  U vindt dit reserveringsnummer onder het kopje VERVOER. Hou er rekening mee dat de vluchttijden tot de dag van vertrek nog kunnen wijzigen. Controleer daarom altijd 24 uur voor de vluchtdag (zowel bij vertrek naar uw bestemming als voor de thuisreis) de tijden op de website van de luchthaven.

Bij bepaalde luchtvaartmaatschappijen moet u bij het inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij ook een emailadres opgeven. Dit emailadres is niet uw persoonlijk emailadres. Als er om een emailadres gevraagd wordt gebruik dan altijd het volgende emailadres: dynamic@floowtravel.com  Verder moet u het reserveringsnummer dat op My Booking/Reisplan staat ingeven. U vindt dit reserveringsnummer  onder het kopje VERVOER.

De naam, voornaam (geen roepnaam) zoals deze bij het boeken zijn opgegeven moeten hetzelfde zijn als de gegevens die in uw (geldige) reisdocument staan. Voorvoegsels worden aan de achternaam vast geschreven. Dit voorkomt dat het verkeerd in de systemen van de luchtvaartmaatschappij komt te staan. Als u getrouwd bent dient u uw meisjesachternaam op te geven.

Huisdieren in de cabine: Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Bij maatschappijen die dit wel toestaan mogen maximaal 2 huisdieren in de cabine vervoerd worden. Het gewicht van het huisdier inclusief bench mag niet zwaarder zijn dan 5 KG en de kooi niet groter is dan 55 X 40 X 20 CM. De bench moet waterdicht zijn. Aanvragen dienen minimaal 1 week van te voren ingediend te worden per mail naar info@floowtravel.com.