Reizen met Floow Travel hoe werkt dat?

Uw persoonlijke reispagina

Nadat wij uw boeking verwerkt hebben ontvangt u per mail een link naar uw persoonlijke reispagina. Met de ontvangst van My Booking kan het aftellen naar uw reis beginnen! U heeft op eenvoudige wijze een overzicht van uw gehele reis. Via My Booking kunt u diverse wijzigingen bij ons aanvragen, contact met ons opnemen, bij verschillende luchtvaartmaatschappijen inchecken en/of bagage bijboeken. U ontvangt geen traditionele vliegtickets of accommodatievoucher. Deze traditionele reisbescheiden zijn vervangen voor het Reisplan (uw bevestiging en tevens factuur) én aanvullend de Belangrijke Reisinformatie. Lees de informatie op My Booking, het Reisplan en de Belangrijke Reisinformatie goed door.

 

Hoe werkt een reis met Floow Travel?

De reizen van Floow Travel zijn dynamische pakketreizen. Dynamische reizen zijn losse onderdelen zoals een vlucht en een accommodatie die u zelf (naar keuze) aan elkaar koppelt.  Er vindt geen verzameltransfer plaats onder begeleiding van een reisleiding en ook is er geen welkomstbijeenkomst.  Op uw vakantiebestemming is geen reisleiding van Floow Travel aanwezig. U checkt zonder ticket in op uw vlucht en ook bij de accommodatie hoeft u geen voucher af te geven. De reizen van Floow Travel zijn, tenzij dit expliciet vermeld staat, in My Booking, standaard zonder ruimbagage. Wilt u toch ruimbagage meenemen dan kunt u dit zelf bijboeken bij de luchtvaartmaatschappij.  Op veel Floow Travel strandbestemmingen bieden wij een gratis shuttleservice naar uw accommodatie aan. Kijk hier  voor een overzicht van deze bestemmingen.  Op de meeste andere bestemmingen kunnen wij een shuttleservice tegen bijbetaling voor u reserveren. Op de meeste andere bestemmingen kunnen wij een shuttleservice tegen bijbetaling voor u reserveren. Na boeking ontvangt u van ons een link naar uw persoonlijke reispagina van My Booking. Op deze pagina vindt u de Belangrijke Reisinformatie. hierin staat onder andere wat u moet doen om bagage bij te boeken en hoe u bijvoorbeeld (verplicht) online in moet checken.

U heeft een vraag over het boeken of wijzigen van de reis

Mag ik reizen tijdens mijn zwangerschap? 

Zwangere vrouwen mogen t/m week 27 van de zwangerschap reizen zonder doktersverklaring. Vanaf 28 weken t/m 34 weken is reizen alleen mogelijk met een schriftelijke doktersverklaring. Let op: Deze verklaring mag echter niet ouder zijn dan 7 dagen, op de dag van vertrek. Zwangere vrouwen worden anders uit gezondheidsoverwegingen geweigerd. Tijdens de zwangerschap is het vanaf week 35 niet toegestaan om te vliegen.

Welke reisdocumenten heb ik nodig?

Voor een reis naar het buitenland heeft u een geldig paspoort nodig en soms ook een visum nodig. Bij een beperkt aantal landen kunt u ook reizen met uw Nederlandse identiteitskaart. Welke documenten vereist zijn kunt u hieronder lezen.  Denkt u hierbij ook aan eventuele doorreislanden! De hieronder vermelde gegevens zijn uitsluitend van toepassing op personen met de Nederlandse nationaliteit. Heeft u een andere nationaliteit dan de Nederlandse of u beschikt over een Nederlands vreemdelingenpaspoort of een Nederlands vluchtelingenpaspoort, neemt u dan contact op met het consulaat of de ambassade van het betreffende land. U bent zelf aansprakelijk voor de juiste reisdocumenten, voor de meest actuele informatie over visum en reisdocumenten raadpleeg altijd http://www.cibt.nl.  Deze organisatie kan u ook ondersteunen in het aanvragen van een visum. Reist u met minderjarige kinderen dan kunnen er aanvullende eisen zijn.  

Bulgarije

Voor Bulgarije dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst nog geldig is.

Curaçao

Voor Curaçao is een geldig Nederlands paspoort vereist dat tot na thuiskomst nog geldig is. Omdat u naar een ander werelddeel reist is een identiteitskaart niet voldoende! Bij binnenkomst dient u een volledig ingevulde en ondertekende ED-kaart (een immigratiekaart) te overhandigen. Deze ontvangt u in het vliegtuig.

Cyprus

Voor Cyprus dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort of Identiteitskaart die bij terugkomst in Nederland nog 3 maanden geldig is. U ontvangt een toeristenvisum bij aankomst op de luchthaven. U hoeft hier niets voor te betalen.

Dominicaanse Republiek

Voor de Dominicaanse Republiek dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort dat nog minimaal bij terugkomst in Nederland 3 maanden geldig is.

Duitsland

Voor Duitsland dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst nog geldig is.

Egypte

Voor Egypte dient het Nederlandse paspoort nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij terugkomst. Het is niet mogelijk om te reizen met een identiteitskaart. U heeft voor Egypte een visum nodig dat u bij aankomst in Egypte tegen betaling van € 27,50 per persoon kunt aanschaffen.

Frankrijk

Voor Frankrijk dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst nog geldig is.

Griekenland

Voor Griekenland dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Hongarije

Voor Hongarije dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Ierland

Voor Ierland dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Italië

Voor Italië dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Jamaica

Voor Jamaica dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort dat nog minimaal bij terugkomst in Nederland 6 maanden geldig is.

Kaap Verdië

Voor een reis naar Kaapverdië is een visum vereist. Uw paspoort dient bij het indienen van een visumaanvraag nog minstens zes maanden geldig te zijn. Wie langer dan dertig dagen op de eilanden wil verblijven, kan ter plaatse een verlenging van het visum aanvragen bij de politie.

Kroatië

Voor Kroatie dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Macedonië

Voor Macedonië dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Malta

Voor Malta dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Marokko

Voor Marokko dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort die bij terugkomst nog geldig is. Bij een verblijf van maximaal 3 maanden heeft u geen visum nodig.

Mexico

Voor Mexico dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is bij terugkomst in Nederland. Daarnaast moet u kunnen aantonen dat u het land ook weer verlaat.

Oostenrijk

Voor Oostenrijk dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Polen

Voor Polen dient u in het bezit te zijn van Nederlands paspoort of identiteitskaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Portugal

Voor Portugal dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of Nederlandse identiteitskaart dat nog tot na het verblijf geldig is.

Slovenië

Voor Slovenië dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of Nederlandse identiteitskaart dat nog tot na het verblijf geldig is.

Slowakije

Voor Slowakije dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of Nederlandse identiteitskaart dat nog tot na het verblijf geldig is.

Spanje

Voor Spanje dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of Nederlandse identiteitskaart dat nog tot na het verblijf geldig is.

Thailand

Voor Thailand dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is bij aankomst in Thailand. Voor een verblijf van maximaal 30 dagen (inclusief dag aankomst en vertrek) is een visum niet nodig. U moet wel kunnen aantonen dat u het land binnen 30 dagen weer verlaat. Voor een verblijf langer dan 30 dagen kan een visum aangevraagd worden bij het Consulaat van Thailand in Amsterdam. Het aanvraagformulier kan gedownload worden via deze link.

Tsjechië

Voor Tsjechië dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of Nederlandse identiteitskaart dat nog tot na het verblijf geldig is.

Turkije

Voor reizen naar Turkije dient u in het bezit te zijn van een Nederlands paspoort met minimaal één lege visumpagina of een Nederlandse identiteitskaart. Beide dienen minstens nog 60 dagen na afloop van de visumperiode geldig te zijn. Dit betekent dat uw reisdocument bij de aanvang van geldigheid van een nieuw visum nog minimaal 8 maanden geldig moet zijn. Voor Turkije heeft u tevens een visum nodig. U dient het visum (een E-visum) voor vertrek aan te schaffen. Het e-visum is verkrijgbaar via Evisa (circa € 15,-) voor deze officiële website van de Turkse regering heeft u echter een creditcard nodig  Heeft u geen creditcard? Dan kunt u het visum via deze site aanvragen  (circa €25,- p.p.). Wanneer u uw visum heeft aangevraagd, wordt dit per e-mail naar u toegezonden. Het visum dient u uit te printen en mee te nemen naar Turkije.

Verenigde Arabische Emiraten

Voor de Verenigde Arabische Emiraten dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is bij aankomst in de Verenigde Arabische Emiraten. Daarnaast moet u kunnen aantonen dat u het land ook weer verlaat. Bij aankomst wordt er een gratis visum in het paspoort gestempeld dat geldig is voor maximaal 90 dagen verblijf.

Verenigd Koninkrijk

Voor het Verenigd Koninkrijk dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of Nederlandse identiteitskaart dat nog tot na het verblijf geldig is.

Zwitserland

Voor Zwitserland dient u in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort of Nederlandse identiteitskaart dat nog tot na het verblijf geldig is.

Moet ik reserveringskosten betalen?

De reserveringskosten bedragen € 25,- per boeking (maximaal 9 personen per boeking).

Rolstoel mee op vakantie

Als u gebruik maakt van een rolstoel en deze meeneemt op vakantie verzoeken wij u vriendelijk dit aan te geven bij boeking. Graag horen wij van u wat voor een rolstoel het is (inklapbaar, elektrisch etc). Wij zullen er dan zorgen dat u op de luchthavens de juiste assistentie ontvangt.

Kan ik na boeking mijn reisgegevens nog wijzigen?

Na het boeken van uw reis is uw reis definitief. Ook reizen op aanvraag beschouwen wij als een definitieve boeking. Als u na reservering uw reisgegevens zoals de vertrekdatum of het reisgezelschap wilt wijzigen, kunt u dit in veel gevallen via My booking aan ons doorgeven. Telefonisch of per e-mail kan uiteraard ook. Voor het wijzigen worden wijzigingskosten in rekening gebracht. De wijzigingskosten zijn afhankelijk van het moment dat u wijzigt ten opzichte van de vertrekdatum. Naast de kosten die de leverancier (bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappij of accommodatie) in rekening brengt berekenen wij u wijzigingskosten. Bij wijziging zijn wij afhankelijk van de leverancier en van beschikbaarheid. Het is dus niet altijd mogelijk om te wijzigen of er worden door de leverancier (luchtvaartmaatschappij/accommodatie) naar verhouding hoge kosten in rekening gebracht voor het wijzigen

De wijzigingskosten die wij u doorberekenen zijn:

Voor wijzigingen tot 28 kalenderdagen voor vertrek moet u, naast de kosten die de leverancier doorberekent, per wijziging  € 27,-  betalen.
Voor wijzigingen binnen 28 dagen voor vertrek moet u, naast de kosten die de leverancier doorberekent, per wijziging  € 75,- betalen.

Wijziging van de vertrekdatum of vermindering van het aantal betalende passagiers wordt beschouwd als een (deel-)annulering waarop annuleringskosten van toepassing zijn. De luchtvaartmaatschappij ziet een datumwijziging vaak als een annulering tegen volledige kosten

Ben ik verplicht lokale belastingen (taxes) te betalen?

Het kan voorkomen dat u ter plaatse toeristenbelasting moet betalen. Deze belasting betaalt u aan uw accommodatie en maakt geen onderdeel uit van de reisovereenkomst. In sommige landen en/of streken kan er sprake zijn van zowel een toeristenbelasting voor de plaats of gemeente waarin u verblijft én een belasting voor bijvoorbeeld de provincie waarin uw vakantieplaats ligt.

Op verschillende bestemmingen dient u ook een Exotax te betalen.

U bent verplicht lokale belastingen te betalen.

 Op onze gebruikerspagina treft u meer informatie.

 

U heeft een vraag over het verblijf

Hoe laat mag ik in/uit checken?

Het is internationaal vastgelegd dat men de kamer tussen 10.00 en 12.00 uur moet verlaten. Op dit tijdstip vervalt tevens het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Een accommodatiehouder is vrij om een bijdrage te vragen voor het gebruik van de faciliteiten en de verzorging nadat u bent uitgecheckt. Hotelkamers kunt u meestal tussen 13.00 en 15.00 uur betrekken. Appartementen kunt u, in verband met schoonmaak, over het algemeen pas betrekken vanaf 16.00 uur. Een eventuele gemiste verzorging door een late aankomst of een vroeg vertrek wordt niet gerestitueerd.

Maaltijden in de accommodatie?

De maaltijden op uw vakantieadres zijn anders van smaak en samenstelling dan in Nederland. Bij half pension zijn het ontbijt en het diner inbegrepen. Bij vol pension is ook de lunch inbegrepen. Als er weinig gasten in het hotel zijn kan het voorkomen dat er een keuzemenu geserveerd wordt in plaats van de gebruikelijke buffetmaaltijden. Als u een hotel met een All Inclusive formule geboekt heeft dan zijn  maaltijden, snacks, lokale alcoholische en non alcoholische dranken bij de prijs inbegrepen. De formule geldt vaak tot 23.00 uur. Voor en na dit tijdstip moet u voor uw consumpties betalen. Bij een verblijf met Ultra All Inclusive zijn buiten de maaltijden en snacks de drankjes 24 uur per dag verkrijgbaar. Bij de All Inclusive en Ultra All Inclusive formules ontvangt u het definitieve concept bij aankomst in het hotel. Een eventuele gemiste verzorging door een late aankomst of een vroeg vertrek wordt niet gerestitueerd.

Komt u buiten kantoortijden aan in uw appartement of komt u in het weekend aan. Dan is er in sommige gevallen sprake van een sleuteladres. U dient de sleutel dan op een andere plek op te halen. Neem voorafgaand aan uw vakantie contact op met Floow Travel. Het serviceteam van Floow Travel informeert u over het adres waar u de sleutel kunt ophalen. Het is sterk aan te raden om vooraf te bedenken dan wel uit te zoeken hoe u op het adres komt waar u de sleutel kunt afhalen.

De reizen van Floow Travel zijn individueel en bestaan uit losse segmenten die op uw verzoek zijn samengevoegd tot een pakket. Hierdoor kunnen wij u een zeer groot aantal bestemmingen aanbieden. Omdat onze reizen individueel zijn is er geen reisleiding op uw bestemming en vindt er bijvoorbeeld geen verzameltransfer of welkomstbijeenkomst plaats. Als u tegen een probleem aanloopt met betrekking tot de uitvoering van de reis (vlucht, shuttle, accommodatie) meld dit dan direct aan ons per telefoon op (+31 070-711 20 29) of mail ons via (info@floowtravel.com). Wij staan 24 uur per dag voor u klaar.

 

 
 

Wij bieden bijna 5000 accommodaties aan. U treft daarom geen informatiemap van Floow Travel in uw accommodatie aan. De receptie van uw accommodatie is graag bereid u informatie over de omgeving te geven. Internet of het lokale bureau van toerisme bieden ook een rijke bron aan informatie over de bezienswaardigheden op uw bestemming.

Mag ik een huisdier meenemen? 

Huisdieren in de cabine: Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Bij maatschappijen die dit wel toestaan mogen maximaal 2 huisdieren in de cabine vervoerd worden. Het gewicht van het huisdier inclusief bench mag niet zwaarder zijn dan 5 KG en de kooi niet groter is dan 55 X 40 X 20 CM. De bench moet waterdicht zijn. Aanvragen dienen minimaal 1 week van te voren ingediend te worden per mail naar info@floowtravel.com.  Voor elke vlucht zijn benodigd een goedgekeurde bench en het paspoort van het huisdier (voorzien van alle benodigde vaccinaties en andere gezondheidsinformatie over het huisdier). U betaalt de transportkosten direct op de luchthaven.

Huisdieren in de accommodatie: Dit is slechts bij uitzondering toegestaan, vraagt u onze medewerkers om meer informatie.

Ben ik verplicht lokale belastingen (taxes) te betalen?

Het kan voorkomen dat u ter plaatse toeristenbelasting moet betalen. Deze belasting betaalt u aan uw accommodatie en maakt geen onderdeel uit van de reisovereenkomst. In sommige landen en/of streken kan er sprake zijn van zowel een toeristenbelasting voor de plaats of gemeente waarin u verblijft én een belasting voor bijvoorbeeld de provincie waarin uw vakantieplaats ligt.

Op verschillende bestemmingen dient u ook een Exotax te betalen.

U bent verplicht lokale belastingen te betalen.

 Op onze gebruikerspagina treft u meer informatie.

 

Borgsom

In veel landen is een borgsom gebruikelijk. De hoogte van de borgsom is afhankelijk van het type appartement of vakantiehuisje. Bij jongeren komt het voor dat er een hogere borgsom betaald moet worden of dat de borg tijdens het verblijf verhoogd wordt. Als u weigert de borg of de tussentijdse borgverhoging te betalen dan dit leiden tot een gedwongen vertrek uit de accommodatie. De borg geldt als garantie voor eventuele schade aan de accommodatie of de inhoud hiervan. De borg krijgt u weer terug na controle van uw accommodatie. De afhandeling van de borg is een zaak tussen u en de accommodatieverschaffer. 

Linnengoed

Voor beddengoed en handdoeken kan lokaal een kleine toeslag per persoon per dag in rekening gebracht worden.

Schoonmaak

Bij hotels wordt er over het algemeen dagelijks schoongemaakt. In 2* en 3* hotels kan de frequentie lager liggen. Bij appartementen wordt over het algemeen 2 keer per week schoongemaakt. De normen op het gebied van schoonmaak kunnen in het buitenland anders zijn dan u gewend bent in Nederland. Afhankelijk van de geboekte accommodatie wordt het bedlinnen 1 tot 2 keer per week verschoond.  Als het bedlinnen maar één keer per week verschoond wordt, gebeurt dit aan het einde van een week. Als u dus één week in uw accommodatie verblijft, wordt het bedlinnen gedurende de week niet verschoond. In de 2* en 3* hotels en in de appartementen wordt over het algemeen 1 keer per week het bedlinnen verschoond. Handdoeken worden meestal twee- tot driemaal per week verschoond.

Eindschoonmaak

De eindschoonmaak is niet altijd inclusief. Hier kunnen ter plaatse dus extra kosten voor berekend worden.

 

 

Baby of peuterbedje?

Babybedjes of peuterbedjes zijn op de meeste zuidelijke bestemmingen niet van dezelfde kwaliteit als in Nederland. Het is ook van de individuele accommodatie afhankelijk of zij de aanvraag voor een babybedje als preferentie zien of dat zij hiervoor ter plaatse een bijbetaling vragen.

Wat betekenen de verschillende kamertypes?

1-Persoonskamer -  Ondanks dat u voor dit kametype vaak meer betaald is de eenpersoonskamer vaak iets minder van kwaliteit en grootte dan een tweepersoonskamers. De ligging en/of faciliteiten kunnen eveneens minder zijn. Dit is helaas een internationaal gegeven.

2/3/4-Persoonskamers – Is er één kamer met drie of vier personen geboekt, dan verblijft u veelal in een 2-persoonskamer waarin een extra bed (opklapbed, bedbank of bijzetbed) is geplaatst. Houdt u er rekening mee dat het comfort van een extra bed veelal minder is dan van de overige bedden. De loop- en leefruimte kan beperkter zijn. Om computertechnische redenen kan er een 3- of 4-persoonskamer op uw voucher staan, terwijl u met 2 personen heeft gereserveerd, u  zult ter plaatse dan toch een 2-persoonskamer krijgen

Familiekamers - Deze kan bestaan uit 2 aparte kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, één grote ruimte of uit een duplexkamer. De bedden vanaf het derde bed kunnen van mindere kwaliteit zijn zoals bedbanken of bijzetbedden.

Voordeel/economy/promo kamers - Deze kamers zijn gunstig geprijsd en over het algemeen gelijk aan de overige kamers, echter de ligging, inrichting en grootte kan afwijken. Tevens kunnen de kamers zonder balkon/terras zijn, zich bevinden in een annex gebouw of het uitzicht kan minder zijn. De overige faciliteiten van de accommodatie of de maaltijden worden niet geraakt door de keuze van dit kamertype.

Studio/eenkamerappartement - Bestaat uit een woon/slaapgedeelte met beperkt ingerichte kitchenette en aparte badkamer.

2-kamerappartement - Bestaat uit een woon/slaapkamer (veelal met bedbanken), een slaapkamer, beperkt ingerichte open keuken/kitchenette en een badkamer.

3-kamerappartement - heeft een extra slaapkamer en is verder gelijk aan een 2-kamerappartement.

Airconditioning en verwarming?

Airconditioning en verwarming worden vaak centraal geregeld. Dit geldt voor zowel de hoogte van de temperatuur als voor de tijden dat deze aan staan. Zowel airconditioning als verwarming zijn in deze situaties vaak maar een paar maanden per jaar in werking. Bij appartementen bevindt de airconditioning zich vaak alleen in de slaapkamer.

Zowel bij appartementen als de kleinere hotels is de airconditioning vaak tegen betaling.

Zijn alle faciliteiten (altijd) open?

De opening van faciliteiten is afhankelijk van het seizoen en de bezetting. De hotelier heeft naar eigen inzicht het recht om bepaalde niet essentiële faciliteiten te sluiten. Denk bijvoorbeeld aan een buitenbad, buitenrestaurant of buitenbar als de temperatuur laag is of een verwarmd binnenbad in de warmere maanden. Bij een lage bezetting zal de hotelier er ook vaak voor kiezen, mede om de kwaliteit te handhaven, om de service van restaurant en bar te centreren. Waterglijbanen kosten zeer veel energie en zijn daarom in veel hotels alleen in de warmere maanden en op gezette tijdstippen open. Onvoorzien en noodzakelijk onderhoud kan er ook toe leiden dat faciliteiten tijdelijk gesloten zijn. De hotelier zal er in zijn algemeenheid alles aan doen om het ongemak voor de gasten te beperken.

U heeft een vraag over de vlucht

Bagage niet aangekomen of beschadigd?

Verlies of beschadiging van uw bagage moet direct en voor het verlaten van de douane aan de luchtvaartmaatschappij worden gemeld waar u een schriftelijke bevestiging (Property Irregularity Report) ontvangt. Zonder dit rapport / verslag is de luchtvaartmaatschappij niet aansprakelijk. Verloren bagage of schademeldingen kunnen helaas lang duren. Als u een reisverzekering heeft, kunt u via uw verzekering soms ook een vergoeding krijgen.

 

Bij Ryanair, Easyjet en Wizzair is het verplicht om vooraf online in te checken. Online inchecken is kosteloos. Inchecken op de luchthaven is mogelijk bij deze luchtvaartmaatschappijen maar hiervoor worden hoge kosten berekend. Omdat de regels van deze en andere luchtvaartmaatschappijen tussentijds kunnen wijzigen raden wij u aan om voorafgaand aan uw reis op de website van uw luchtvaartmaatschappij de regels na te lezen en hierop te handelen.  Kijk hier voor een overzicht van de meest gangbare luchtvaartmaatschappijen en de voor u relevante pagina's.

 

Hoe laat moet ik inchecken voor mijn vlucht?

Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om van te voren online in te checken via de website. Wij verwijzen u graag door naar de website van uw luchtvaartmaatschappij of kijk hier voor een overzicht van de meest gangbare luchtvaartmaatschappijen en de voor u relevante pagina's.

U dient voor alle vluchten minimaal 2 uur van te voren aanwezig te zijn op de luchthaven. Wij raden u echter sterk aan om in verband met de drukte op veel luchthavens 3 uur voor vertrek in te checken.

Mag ik een huisdier meenemen? 

Huisdieren in de cabine: Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Bij maatschappijen die dit wel toestaan mogen maximaal 2 huisdieren in de cabine vervoerd worden. Het gewicht van het huisdier inclusief bench mag niet zwaarder zijn dan 5 KG en de kooi niet groter is dan 55 X 40 X 20 CM. De bench moet waterdicht zijn. Aanvragen dienen minimaal 1 week van te voren ingediend te worden per mail naar info@floowtravel.com.  Voor elke vlucht zijn benodigd een goedgekeurde bench en het paspoort van het huisdier (voorzien van alle benodigde vaccinaties en andere gezondheidsinformatie over het huisdier). U betaalt de transportkosten direct op de luchthaven.

Huisdieren in de accommodatie: Dit is slechts bij uitzondering toegestaan, vraagt u onze medewerkers om meer informatie.

Ik heb een vraag over mijn achternaam?

De naam, voornaam (geen roepnaam) zoals deze bij het boeken zijn opgegeven moeten hetzelfde zijn als de gegevens die in uw (geldige) reisdocument staan. Voorvoegsels worden aan de achternaam vast geschreven. Dit voorkomt dat het verkeerd in de systemen van de luchtvaartmaatschappij komt te staan. Als u getrouwd bent dient u uw meisjesachternaam op te geven.

Wanneer uw achternaam verkeerd is ingevoerd en u wilt dit graag veranderen dan is het mogelijk dat de uitvoerende maatschappij kosten hiervoor in rekening brengt. Deze kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij.

Welk emailadres en reserveringsnummer is nodig voor het inchecken of bagage bijboeken

 

Bij bepaalde luchtvaartmaatschappijen moet u bij het inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij ook een emailadres opgeven. Dit emailadres is niet uw persoonlijk emailadres. Als er om een emailadres gevraagd wordt gebruik dan altijd het volgende emailadres: dynamic@floowtravel.com  Verder moet u het reserveringsnummer dat op My Booking/Reisplan staat ingeven. U vindt dit reserveringsnummer  onder het kopje VERVOER.

Kijk hier voor een overzicht van de meest gangbare luchtvaartmaatschappijen en de voor u relevante pagina's.

 

Moet ik herbevestigen?

U moet u uw vluchtgegevens controleren op de website van de uw luchtvaartmaatschappij. Dit kunt u doen via het reserveringsnummer op uw persoonlijke reispagina van My Booking.  U vindt dit reserveringsnummer onder het kopje VERVOER. Hou er rekening mee dat de vluchttijden tot de dag van vertrek nog kunnen wijzigen. Controleer daarom altijd 24 uur voor de vluchtdag (zowel bij vertrek naar uw bestemming als voor de thuisreis) de tijden op de website van de luchthaven.

Bij onduidelijkheden neem dan altijd contact op met Floow Travel op telefoonnummer: (+31 070-711 20 29).

kijk hier voor een overzicht van de meest gangbare luchtvaartmaatschappijen en de voor u relevante pagina’s.

Cabinebagage, ruimbagage en overbagage, moet ik daarvoor bijbetalen?

Handbagage is binnen de regels van de betreffende luchtvaartmaatschappij inclusief.

IATA (de branchevereniging luchtvaart) heeft regels opgesteld voor de afmetingen van handbagage. Als u de lengte, breedte en diepte van de handbagage optelt is het maximum 115cm. De meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren deze regel maar er zijn wel verschillen in de toepassing van deze regel.. De afmetingen zijn voor de hele koffer inclusief hengsels, wielen, e.d. Het maximale gewicht voor handbagage verschilt ook per luchtvaartmaatschappij.

De reizen van Floow Travel zijn in vrijwel alle gevallen zonder ruimbagage. Indien ruimbagage wel inclusief is dat staat dit aangegeven op uw persoonlijke reispagina van My Booking. Als er geen bagagevrijdom staat vermeld dan moet u voor ruimbagage bijbetalen. U dient zelf uw bagage bij te boeken en in te checken via de website van uw luchtvaartmaatschappij.

Voor overbagage moet u altijd bijbetalen.

Kijk hier voor een overzicht van de meest gangbare luchtvaartmaatschappijen en de voor u relevante pagina’s.

Hoe kan ik inchecken en bagage bijboeken voor mijn vlucht?

Reizen van Floow Travel zijn standaard zonder ruimbagage, tenzij anders aangegeven op uw persoonlijke reispagina van My Booking. Wilt u ruimbagage meenemen dan kunt u dit zelf bijboeken via de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.  Voor het bijboeken van bagage worden door de luchtvaartmaatschappij extra kosten in rekening gebracht. Vooraf bagage bijboeken is altijd goedkoper dan dit pas op de luchthaven te doen. Online inchecken is niet bij elke luchtvaartmaatschappij verplicht. Controleer vooraf welke regels op uw vlucht van toepassing zijn.

Om bagage bij te boeken of online in te checken moet u inloggen op website van uw luchtvaartmaatschappij. HIervoor heeft u uw ticketnummer nodig.  U vindt dit ticketnummer onder het kopje VERVOER.op My Booking.  Bij bepaalde luchtvaartmaatschappijen moet u bij het inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij ook een emailadres opgeven. Dit emailadres is niet uw persoonlijk emailadres. Als er om een emailadres gevraagd wordt gebruik dan altijd het volgende emailadres: dynamic@floowtravel.com 

Kijk hier voor een overzicht van de meest gangbare luchtvaartmaatschappijen en de voor u relevante pagina’s.

Krijg ik een maaltijd aan boord van het vliegtuig?

Maaltijden en drankjes zijn niet bij de meeste vluchten niet inbegrepen. Het cabinepersoneel komt langs met een assortiment aan drankjes, warme en koude snacks/maaltijden. Datgene wat u aan boord bestelt, betaalt u direct aan het cabinepersoneel.

Wat zijn de vluchttijden van mijn reservering?

De vluchttijden staan op uw persoonlijke reispagina van My Booking. Deze tijden zijn echter onder voorbehoud van wijzigingen. U moet zelf uw vluchtgegevens controleren op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.  Kijk hier voor een overzicht van de meest gangbare luchtvaartmaatschappijen en de voor u relevante pagina’s.

U heeft een vraag over het vervoer van en naar uw accommodatie

Is het vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en terug inbegrepen?

De reizen naar de meeste strandbestemmingen binnen Europa, Turkije, Marokko en Egypte zijn inclusief vervoer vanaf de luchthaven naar de accommodatie en vice versa. Kijk hier voor een overzicht van de strandbestemmingen waarbij vervoer inclusief is. Indien het vervoer inclusief is dan staat dit vermeld op uw persoonlijke reispagina van My Booking en op uw Reisplan. Download de vervoersvoucher via My Booking en neem deze als print of digitale versie mee naar uw bestemming. Bij aankomst dient u zich te melden bij het contactpunt dat vermeld staat op de voucher.  1 dag voor vertrek stuurt de vervoerder uw ophaaltijd per fax of mail naar de accommodatie. Vraag hiernaar bij de receptie van uw accommodatie. Daarnaast kun u ook via de website zoals vermeld op de vervoersvoucher uw ophaaltijd nakijken. Deze en andere instructies staan vermeld op de vervoersvoucher. Bewaar de voucher zorgvuldig en toon deze als daarom gevraagd wordt.

De reistijd van de shuttle is afhankelijk van het aantal uitstappende passagiers en de ligging van de accommodatie. Het is niet altijd mogelijk (verkeersituatie/ligging) u direct voor de deur van uw accommodatie af te zetten. In dat geval zult u een stukje met de bagage moeten lopen. De shuttle heeft een frequentie van circa eenmaal per uur. Door drukte op de weg of onvoorziene omstandigheden kan dit soms iets uitlopen.

 

 

 

 

U heeft een vraag over uw reisbescheiden

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Nadat wij uw boeking verwerkt hebben ontvangt u per mail een link naar uw persoonlijke reispagina van My Booking. U ontvangt geen traditionele vliegtickets of accommodatievoucher. Deze traditionele reisbescheiden zijn, na volledige betaling, vervangen door het Reisplan (uw bevestiging en tevens factuur) én aanvullend de Belangrijke Reisinformatie. Als u een shuttleservice heeft bijgeboekt voor het vervoer vanaf de luchthaven naar uw accommodatie dan treft u de vervoersvoucher aan in My Booking. Lees de informatie op My Booking, het Reisplan en de Belangrijke Reisinformatie goed door.